Afgelopen zaterdag heeft GEO 1 met een 2 – 4 overwinning op Wagenborger Boys de 3e periodetitel binnengehaald. Dat was naast de eigen overwinning ook te danken aan de uitslagen op de overige velden. Met nog één speelronde te gaan is GEO 1 niet meer te achterhalen en zal het team van afzwaaiend trainer Leendert Nieborg in ieder geval als 3e op de ranglijst eindigen. Er is nog een theoretische kans op de 2e plaats, maar daarvoor is het wel afhankelijk van 3 punten verlies van vv Pekela tegen hekkensluiter Nieuwolda en zal het tevens zelf met een aantal doelpunten verschil moeten winnen van SC Scheemda.
De meest waarschijnlijke uitkomst zal zijn dat GEO 1 als 3e eindigt en daarmee ẃordt het de ´een na hoogste´ periodekampioen in klasse 5G. Dat betekent dat het team deelneemt aan de nacompetitie en op zaterdag 30 mei thuis in Garmerwolde zal moeten aantreden tegen de laagste periodekampioen van 5H. Daar is het nog spannend wie dit gaat worden, want het lijkt te gaan tussen BSVV uit Bovensmilde en SC Angelslo uit Emmen. Het verschil tussen beide ploegen is twee punten en het mooie aan dit spelletje is dat uitgerekend op de laatste speeldag, komende zaterdag, beide ploegen nog tegenover elkaar staan. Die wedstrijd zal dus met enige interesse vanuit Garmerwolde gevolgd gaan worden.
De winnaar van de wedstrijd in Garmerwolde op 30 mei zal een week later (6 juni) op neutraal terrein de finale moeten spelen tegen de hoogste periodekampioen van 5E. Daar heeft Zeester op dit moment de beste papieren, maar Warffum heeft hier ook nog goede kans op. Ook deze twee ploegen spelen zaterdag nog tegen elkaar.
Hoe dan ook is het voor trainer Leendert Nieborg, die komende zomer met trainerspensioen gaat, een prachtig ´toetje´ op zijn mooie carrière en voor veel huidige selectiespelers zal het de eerste keer zijn dat ze nacompetitie gaan spelen. Het team gaat zich de komende weken volop voorbereiden en hopen natuurlijk op veel support op 30 mei!
